Otse põhisisu juurde

Raamatuväljakutse

 On see nüüd advendiaja aura või eemalt kumav jõuluaja jõllerdus, mis mind nii jutukaks on muutnud, aga siin ma taas olen.

1. Best book you read last year
See on siis 2013 ma saan aru. 2013 oli nigelam lugemisaasta kui 2012 või 2014 näiteks. Kõige paremad loetud raamatud olid "Kunksmoor" ja "Wikmani poisid", aga neid mõlemaid olin varem juba lugenud.

2. A book that you've read more than 3 times
Ega selliseid palju ole. Ma pole siiani olnud suur ülelugeja. "Bullerby lapsed", "Pipi Pikksukk" ja "Kuristik rukkis" võiks siia vastuseks sobida. Kõigi kolmekordne lugemine jäi vanusesse alla 18.

3. Your favourite series
Esialgu tundub, et palju ma neid seeriaraamatuid siis ikka lugenud olen, aga olen ikka küll ju. Lemmikud on S.Larssoni Millenniumi-triloogia ja J.K.Rowlingi Potteri raamatud, aga miskipärast tuli praegu pähe ka Berti päevikute raamatusari, mis põhikooliajal vägagi huumorit pakkus.

4. Favorite book of your favorite series
Millenniumi-lugudest 2.ja 3.osa (minu meelest neid ei saa lahutada). Harry Potterist ehk 6.osa (kuigi siin pole ühte kindlat lemmikut).

5. A book that makes you happy
"Kunksmoor" näiteks, sest ta oli ikka eriliselt krehvtine mutt. Õnnepalu "Mandala". Miks mitte ka "Karupoeg Puhh" (sest pole võimalik olla õnnetu, kui sul on õhupall!)

6. A book that makes you sad
Remarque'i raamatud esmakordsel lugemisel.

7. Most underrated book
Üldiselt mind ajavad need reitimise küsimused natuke närvi. Kes see hindaja on, kes ütleb, et mingi asi on üle- või alahinnatud? Maitea...kas kõik inimesed ikka teavad, et Ott Arderi luulekogud ja laulud on kulda täis? Ja kui mitte kulda siis pärleid vähemalt.

8.Most overrated book
Seda ma vist olen kusagil juba kirjutanud, aga Coelho "Alkeemik" ei lähe kohe mitte.

9. A book you thought you'd hate but ended up loving
Nooh, kunagi ma arvasin, et "Harry Potter" mulle ei meeldiks.

10. Favourite classic book
Klassikalised naistekad "Anna Karenina"ja "Jane Eyre". "Dorian Gray portree" oma meetripikkuste tsitaatidega oli ka lahe. (Sest Oscar Wilde on üldse parim mõtteterade mees minu jaoks.)

11. A book you hated
Kiiri Saare "Ruubeni liblikad: Kirsipiia" oli minu jaoks halb näide kaasaegsest noortekirjandusest.

12. A book you used to love but don't anymore
Mõningate lasteraamatutega on nii läinud, et suurena üle lugedes ei taba enam võlu.

13. Your favourite writer
Vist pole sellist. Goodreadsi andmetel on minu enimloetud autoriks Cecily von Ziegesar, aga teda kindlasti oma lemmikuks ei nimetaks. (Kuigi 11 "Gossip Girli" raamatut said imeruttu läbi :D)

14. Favourite book of your favourite writer
Nick Hornbylt, kellelt ka mitut raamatut olen lugenud, meeldis näiteks "A long way down" päris palju.

15. Favourite male character
Oliver Tate raamatust "Submarine" oli äärmiselt vahva kummaline poiss.

16. Favourite female character
Kunksmoori juba mainisin, Arabella ka. Bridget Jonesil pole viga.

17. Favourite quote from your favourite book
Mis mu lemmikraamat on? Erlend Loe raamatus "Naiiv.Super." on palju häid lauseid (kohati on need lausa peatükimõõtu). Siin üks näide: “I don't want all that much. But I want to be fine. I want to live a simple life with many good moments and a lot of fun.”

18. A book that dissapointed you
Oli kord üks raamat nimega "From Notting Hill with Love...actually". Mina mõtlesin kena kaane ja pealkirja põhjal, et on vaimukas naistekas, kus toetutakse muuhugas parimatele paladele noist filmidest. Toetutigi, aga raamat oli väga imal ja halvasti kirjutatud.

19. Favourite book turned into a movie
"Submarine" (siiani ei suuda otsustada, kas raamat või film on stiilsem), "High Fidelity" puhul on film isegi stiilsem.

20. Favourite romance book
"Jane Eyre" sai juba mainitud ja ega "Uhkusel ja eelarvamusel" pole ka midagi häda.

21. Favourite book from your childhood
Mõned said juba mainitud, aga "Vahtramäe Emil" ja "Veel üks Lotte" meeldisid ka väga. Ja Madlikese raamatud.

22. Favourite book you own
See on veidi kentsakas küsimus. Pole sellist lemmikut valinud. "Elo Tuglase päevaraamat" mulle väga meeldib näiteks (sh oma välimuse poolest)

23. A book you wanted to read for a long time but still haven't
See õnnetu Murakami "Norra mets" istub ikka veel lugemata raamatute riiulis. Korduvalt olen alustanud ja saan lugedes aru, et mulle meeldib see, aga ikka on pooleli.

24. A book that you wish more people would've read
Hähähä, kõik inimesed võiksid "Kalevipoja" läbi lugeda, siis saaksime sel teemal arutella. Ja mitte selle lasteversiooni, vaid ikka Kreutzwaldi oma.

25. A character who you can relate to the most
Kas see küsimus on grammatiliselt korrektne? Kes poleks teismeline emo olles tundnud, et traktaat stepihundist käib väga tema kohta?

26. A book that changed your opinion about something
 Kunagi, kui "High Fidelityt" lugesin, tuli üllatusena, et meesterahvad ka niimoodi mõelda võivad.

27. The most surprising plot twist or ending
See polnud just üllatav lõpp, aga kõige teravamalt ülejäänud raamatu meeleoluga vastanduvad lõpupeatükid on "Wikmani poistes".

28. Favourite title
"Sügisball" on hea pealkiri ja väga ilus sõna. Raamatut ennast pole ma küll lugenud.

29. A book everyone hated but you liked
Ma ei teagi vist sellist raamatut. Ilmselt on need inimesed, kellega suhtlen, piisavalt sarnase mõttemaailma ja maitsega, et reeglina meeldivad meile sarnased raamatud.

30. Your favourite book of all time
On tõenäoline, et kui mingile raamatule sellise kõlava tiitli annan, hakkab seda järgmine kord lugedes tunduma, et see polegi nii hea.

Kommentaarid