Otse põhisisu juurde

Kirjanurga advendikalender- 1.aken

Ma ei ole ikka veel jõulusõber, aga advent võib minu poolest olla- see annab ka hea võimaluse koostada mistahes 24-osalist nimekirja, mida ma nüüd teha kavatsengi. Kui viitsin. Niisiis on 1.-24.detsembrini Truffe kirjanurgas iga päev advendikalender ühe lambika jõuluteemalise asjaga ehk sellega, mis mul parajasti pähe tuleb.

1.aken - Jõulud teel maale

Kusagil 20 aastat tagasi (jah, 20 aastat) näitas ETV ühel detsembrikuul saadet/multikat "Jõulud teel maale". Oli selline 24-osaline saade, kus päkapikud Kaarup ja Pörri iga päev ühe multika osa sisse juhatasid (ja ka muudes asjades väga muhedad mehed olid).

Multikas oligi tegelikult see, mille nimi oli "Jõulud teel maale", ja multika idee oli selles, et kaks inglit pidid taevast Maale transportima ühe kasti, kus sees olid jõulupühad. Neid üritas takistada paha ingel, kelle nimi oli Õngel. Õngli kõnet iseloomustas lause viimaste sõnade kordamine (Tõmba siit uttu-uttu jne.) ja ta oli muidu ka sihuke vaimukas kuju, nagu pahade tegelastega tihti juhtub. Ja värvuse poolest oli ta must, head inglid olid muidugi valged.

See oli tegelikult islandi multikas nimega Jól á leið til jarðar, mis oli valmis tehtud Eestis Nukufilmi stuudios. Õngel näiteks oli islandi keeles Öngull. (See oleks ehk hea kasutajanimi, kui kellelgi juhtub parajasti seda vaja olema.)

Paraku ei õnnestunud mul kusagilt leida ei pilte ega videomaterjali sellest multikast. Võib-olla ongi parem, on see asi mällu kirjutatud nii lahedana, nagu ta tookord oli. Mõnusalt veider ja teravmeelne Island.

Kommentaarid

lispet ütles …
Õngel on ainuke asi, mida ma sellest multikast mäletan :)
Anonüümne ütles …
Ma iga jõul mõtlen heldimusega selle peale ja ootan-loodan, et ehk kunagi õnnestub veel näha!
T.
Mailit ütles …
Huvitav, et mulle selline asi üldse ei meenu. :S Mina meenutan/loodan iga jõul tõeliselt armsaid multikaid, mida omal ajal jõuluhommikutel näitas, aga miskipärast ei tule selliseid enam. Sellised lühemad, kuid sisukad multikad, kenasti joonistatud tegelastega - tõeliselt jõululikud multikad, armsad ... Tahaks, et mu lapsed ka neid näeks ... Aga ikka mingid pikad kogu aeg või mingid koledad tegelased nagu Grinch jmt :D
Truffe ütles …
Jah, ühest küljest väga tahaks noid kunagisi multikaid uuesti näha. Teisalt ma natuke kardan ka seda, sest mõne asjaga on küll nii juhtunud, et lapsena oli lemmikasi ja kui täiskasvanuna uuesti näed, tundub suht jama.
kirju lind ütles …
Otot...

Põulud, põulud, (?) ahhahhaa,
saadan maa peale ma,
põrgust trotsi toovad nad,
täitma peavad tervet maad...

Kas kõlab tuttavalt? Ja Õngel kontoritooliga mööda oma tuba meeletus rõõmus ringi kimamas ja mingit sellist teksti räppimas? Esimene sõna jäi mulle tol ajal segaseks, kuna kõlas rohkem nagu "põud", aga jutt oli vist mingitest anti-jõuludest, mille Õngel lahti pidi laskma, kui päris-jõulud on hävitatud
kirju lind ütles …
Ha!
Siggi animatsioonistuudio kodukal oli sarja tutvustav video. Pole küll päris see, aga mingi meenutus siiski: https://www.youtube.com/watch?v=QzluRy7PnN4
kirju lind ütles …
Ha, esimesed 8 osa on Youtubes originaalkeeles olemas!
https://www.youtube.com/results?search_query=%22J%C3%93L+%C3%81+LEI%C3%90+TIL+JAR%C3%90AR%22
Truffe ütles …
Halleluuja, ongi! Tänud!