Otse põhisisu juurde

Biograafilise kaldega ajalootund

Ilmselgelt olen ma selle värgi jaoks liiga noor, aga ikka tahtsin teha.

Kus olid sina kui...

1. ... esimene inimene astus Kuule 21.7.1969?

Emagi oli alles teismeline.

2. ... John Lennon mõrvati 8.12.1980?
Endiselt...ma polnud veel eluski, kui John juba surnud oli.

3. ... Tšernobõli elektrijaamas plahvatas üks tuumareaktoritest 26.4.1986?
Minu sünnini oli jäänud veel veidi rohkem kui 3 kuud, seega päris kala enam polnud.

4. ... toimus Balti kett 23.8.1989?
Midagi võiks ju mäletada...1991. aasta sündmused on natuke paremini juba meeles.

5. ... Estonia uppus 28.9.1994?
Oh, seda ma mäletan. 3.klassi algus. Hommikul kodus raadiost kuulati ja siis ma kuidagi ei saanud aru, misasi see selline oli, et seda nii suureks asjaks peeti ja tõsiselt võeti. Vist ei jõudnud minuni, et see polnud lihtsalt laev, vaid REISIlaev, inimestega. Aga siis koolis klassis oli meil mingi telekas, kust päeva jooksul ka uudiseid pidevalt vaatasime. Siis vist hakkasin aru saama, et on jah tõsine asi. Meeles on ka mitmed lood stiilis "pidin tööle minema, aga unustasin just sel päeval võtmed koju, läksin neile järgi ja ei jõudnudki laevale".

6. ... printsess Diana suri 31.8.1997?
See oli ka kummaline lugu. Ise nagu ei kuulnudki kusagilt infokanalist, aga olime vanaema juures ja siis tema ütles. Ja kuivõrd kohe hakkas kool (6.klass siis ilmselt, jees?), siis seal oli ka arutamist. Koolist koju tulles rääkisime ma mäletan, et kas kõik ikka on kuulnud jms.

7. ... saabus aasta 2000?
Kodus olin ja mõtlesin et buuhuu, täpselt samasugune ilutulestik kui kõigil teistel aastatel. Üsna emotsioonitu.

8. ... toimus terroriakt World Trade Centerile 11.9.2001?
Haa, jaa. See oli 10.klassi algus. Kell oli kusagil 15.15, mina vaatasin kodus saadet nimega Filter (ja tegin ilmselt koduseid ülesandeid). Seal siis tuli ühel hetkel üks neist saatejuhtidest (Sten Kramer?) rääkima, et USAs on selline asi. Lülitasin mina siis kiiresti CNN-i peale ja sain ka peaaegu otseülekannet. Veidi hiljem läksime Mariga raamatukokku ja terve õhtu tulid telekast ainult uudistesaated.

9. ... Michael Jackson suri 25.6.2009?
Oli täiesti tavaline internetiklõpsimise õhtu/öö. IMDB-sse läksin mingi hetk ja seal oli kõigepealt uudis, et Jackson haiglasse viidud vms. Järgmisena tuli pealkiri stiilis "Jacko dead?" ja siis juba ilma küsimärgita. Ja järgmisel päeval, muidugi, polnud muusikakanaleid mõtet vaadata.

10. ... milline uudis jäi meelde eilsest päevast või mida tegid eile?
Näiteks see, kuidas Venemaal mingil laste hokimängul kakluseks läks. Aga mida mina eile tegin..kommenteerisin ETV spordiülekannete kommenteerimist nt.

Kommentaarid