Otse põhisisu juurde

7 punkti, osa 3

  • Pole vaja oodata seda aastalõpuküsimustikku, kus on "tiitel" aasta drama queen, selle võib kohe välja anda. Kui tahta ette kujutada, et iga asi, mida keegi ütleb, on kuidagi halvasti mõeldud, siis ju ongi. Siises.
  • Teine asi on läbimõeldus. Kui kõik, mida inimene teeb, on kas ette või tagantjärgi läbi hekseldatud ja ära analüüsitud, siis on see suhteliselt igav. Tervislik võib-olla, aga igav. Planeeritud spontaansus on enesepettus.
  • Olen viimastel nädalatel mitmeid raamatuid lugenud ja need on ju headki raamatud olnud, aga tahaks midagi v a i m u s t a v a t ! Ae-ae, kus te olete, vaimustavad raamatud? Või pole mind võimalik enam vaimustada? See võib olla küll, aga ma ei taha seda. Mulle meeldis see, kui kunagi suvevaheajati võtsin ühel päeval mingi (ikka mõõdukalt paksu) raamatu raamatukogust, lugesin kusagil kella 3-4ni öösel, sain läbi ja viisin järgmisel päeval juba tagasi. Raamatukogutädi vaatas natuke kahtlustavalt, et kas tõesti ma juba lugesin selle läbi.
  • Ma ei taha olla igav. Ega ma ei olegi. Ainult vahepeal tekib tunne, et vist ikka natuke olen või hakkan muutuma. Siis on nii kõvad häirekellad, et siit kuni Siguldani välja kumiseb kõik. Päästavad need kellad siis mind või mitte. Kuigi. Igavus võib (vähemalt kõrvaltvaatajale) siiski olla suhteliselt huvitav. Normaalsus on see, mis on endale ja teistele igav.
  • Näen inimesi, kes teadusega tegelevad ja mõtlen, et oi kui vahva, neil on mingi selline asi, millest nad on vaimustuses. Ja siis teisel päeval näen, kuidas nad ei tunne öö ega päeva, töö- ega puhkepäeva vahet ja mõtlen, kas seda neil tõesti siis vaja on. Aga münt on vist alati kahe küljega.
  • Mõtteid klatšimisest:
    - Mul on õigus kellegi käitumist negatiivselt kommenteerida siis, kui ma ise kunagi nii ei käitu. (Kui ma ise ostan kaltsukast riideid, siis on ju silmakirjalik kellegi teise kohta öelda, et näe, küll ta on nõme, ostab kaltsukast riideid.)
    - Ma tunnen ennast halvasti, kui kellegi kohta (mõni inimene, kellega suhtlen) midagi halvasti ütlen, isegi, kui see pole klatšimine vaid aus kriitika.
    - Kui keegi tuleb mulle taga rääkima inimest, keda me mõlemad tunneme ja kellega suhtleme, hakkab mul suurelt WTF silme ees vilkuma. Mis mõttes sa paned minu sellisesse olukorda? Ma ju suhtlen teie mõlemaga ja teen seda edaspidigi. Miks pean mina ennast halvasti tundma, teades, et sina mõtled selle teise inimese kohta mingeid nõmedaid mõtteid?
    - Eelmise situatsiooni juurde kuulub ka mõte, et kui keegi juba tuleb mulle kedagi kolmandat taga rääkima, mida ta siis minu kohta kah rääkida võib, kui mind parajasti pole. Sest kas klatšimoor valib, keda ta klatšib?
    - See, kui klatšid ära ja ütled siis et "küll ma olen ikka õel inimene" vms, ei vabanda klatšimist.
    - Ma ei ürita väita, et ma kunagi kellegi kohta midagi halvasti ei ütle. Muidugi ütlen. Aga inimesi, kellele öelda, saab ju valida. Kui on vaja mingeid tööinimeste või -asjadega seotud asju vahutada, siis räägin mõne sellise inimesega, kes minu tööinimesi üldse ei tunne ja minu tööasju ei tea. Loogiline ju.
    - Minu arvates on olemas ohutuid halvasti ütlemise mooduseid. Mina näiteks olen üsna kuri telekavaataja. Mida halba teevad minu ütlemised neile telekas olevatele inimestele, nad ei saa ju neist kunagi teada. Aga mina saan keelt teritada. Win-win.
    - Parim luuletus, mis sisaldab sõna klatšimoor, on minu arvates ühtlasi Kristiina Ehini parimaid saavutusi üldse. Luulenurgast saab lugeda.
    - Kogu selle klatšimisalase alapeatüki võib kokku võtta pealkirja alla "Miks mulle meeldivad mehed". Vot sellepärast meeldivadki, et neil on teised meetodid.
  • Tea, kas tuli jällegi suhteliselt negatiivse alatooniga postitus. Kas see, et Aunaste lähebki "Foorumit" tegema just nii, nagu ma soovisin, päästab siin lõpus veel midagi?

Kommentaarid

Popid

Nikola Huppertz "Elamiseks liiga pikk"

Hiljuti lugesin sama autori raamatut "Kaunis nagu kaheksa" . Leidsin, et eesti keeles on Huppertzilt veel üks raamat ilmunud. "Elamiseks liiga pikk" tundus jällegi intrigeeriv pealkiri.  Peategelane Magali Weill on nimelt 13-aastane Hannoveri tüdruk, kes on 182 sentimeetrit pikk. See on tema jaoks problemaatiline peamiselt seepärast, et nii pikana pole ta enda arvates suudeldav. Juba praegu pole. Ja kui veel mõtlema hakata, et tema oodatav pikkus täiskasvanuna on ilmselt üle 190 sentimeetri... Tulevik tundub tume. Magali elab kortermajas koos arstist isa (kes Magali meelest keha küll eriti ei mõista), vähe närvilise ema ja mässulise vanema õega. Üks nende naabritest on 98-aastane härra Krekeler. Magali teab, et härra Krekeler hakkab varsti surema. Kust ta teab? No vaadake kui vana ta on!  Päris palju tegevust raamatus käibki härra Krekeleri suremise ümber. Kõlab masendavalt, aga pole masendav. Ongi tegelikult niuke mittemasendav raamat elamisest ja suremisest. Ütlem...

Anthony Horowitz "Minu harakamõrvad"

  Anthony Horowitzi tean ju juba mõnda aega. Mitu korda olen telekas sattunud selle saate peale, kus temaga vestlus oli (festivalil HeadRead ilmselt?). Ja siis need briti krimisarjad, mida ta kirjutab. Mitte et ma neid vaadanud oleks. "Midsomeri mõrvade" osas on minu kontol jätkuvalt 1 otsast lõpuni vaadatud episood + ehk mõniteist natuke vaadatut.  "Minu harakamõrvad" räägib loo keeletoimetaja Sue Ryelandist, kes hakkab toimetama/lugema menuka krimiraamatute seeria järjekordset osa ja leiab ühel hetkel, et loetaval on täitsa seos tema enda eluga.  Niisiis siin on raamat raamatus - on nii Sue päriselu kui raamat, mida ta loeb. Reeglina mulle eriti raamat raamatus ei istu, aga siin oli täitsa okei, sest suurema osa loetavast raamatust luges Sue korraga läbi. Polnud pärismaailmaga vaheldumisi jutustamist. See raamat, mida Sue luges, oli niuke täitsa klassikaline briti mõrvalugu, Horowitzil ilmselt meelega sellisena kirjutatud.  See, kas Sue on tegelikult peategelane, ...

Niina Mero "Inglise romanss"

  Peategelane on tätoveeringuhull Nora, kellele meeldib inglise kirjandus ja kultuur, eriti on ta inglise romantikute fänn. Selline, kes suvalisel hetkel luuleridasid ja tsitaate varrukast tõmbab. (Minu jaoks pole see usutav, aga okei.) Nora, kes muidu Tamperes elab, läheb Inglismaale. Tema õde Heli hakkab abielluma Oxfordi lähedal elava aadlisoost Markiga, kes muidugi on ühe mõisa ja maavalduse pärija. Nora tutvub mõisa ja seal elava perega, lisaks luusib ringi inglise kirjanduse jaoks tähendusrikkas Oxfordis. Raamatu tagakaas lubas kirjanduslikku kokteili, kus segunevad "Bridget Jones", "Jane Eyre" ja "Downton Abbey". Esimene oli peategelase näol kindlasti olemas, "Jane Eyre" ka kui helde olla, aga "Downton Abbey"? See, et tegevus toimus mõisas ja kõrvaltegelaste hulgas oli ülemteener?  Autor on selgelt arenenud sõnavaraga paljulugenud inimene. Ja pigem inimene, kes on tahtnud saada raamatukirjutamise kogemust, kui inimene, kelle kirj...

Katarina Widholm "Käraste vänner"

  Kolmas raamat Betty raamatute sarjast. Esimene ja teine osa on eesti keeles olemas, loodetavasti Sinisuka kirjastus avaldab ikka kolmanda ja neljanda osa ka. 3. osa tegevus toimub aastail 1949-1951. Betty elab jätkuvalt Stockholmis, on abielus, tal on kaks last, ühtlasi peab ta raamatupoodi ja omab väikest kirjastust.  Raamatu avastseenis tähistatakse Betty 30. sünnipäeva. Humoorikaim osa selle juures on Betty mõtisklus, kuidas ta on juba vana naine. (Ilmselt tõetruu mõte 1949. aastal.) Huvitav oli jälgida, kuidas järjepidevalt kirjeldati Betty koduseid toimetusi (peamiselt söögitegemist ja koristamist). Kusagil järgmises lauses või lõigus oli justkui muuseas ära toodud ka see, mida tema mees samal ajal tegi. Ja mida ta tegi? Istus tugitoolis ja luges lehte. Aeg oli selline. Ja ega Betty kurtnud. Oli loomulik asi, et ta pidi hakkama saama nii tööga (tema huvi/sissetulek) kui koduga (tema kohustus). Üks koht oli, kus mees lubas ise nõud ära pesta, sest Betty pidi tööle minema...