Otse põhisisu juurde

7 punkti, osa 3

  • Pole vaja oodata seda aastalõpuküsimustikku, kus on "tiitel" aasta drama queen, selle võib kohe välja anda. Kui tahta ette kujutada, et iga asi, mida keegi ütleb, on kuidagi halvasti mõeldud, siis ju ongi. Siises.
  • Teine asi on läbimõeldus. Kui kõik, mida inimene teeb, on kas ette või tagantjärgi läbi hekseldatud ja ära analüüsitud, siis on see suhteliselt igav. Tervislik võib-olla, aga igav. Planeeritud spontaansus on enesepettus.
  • Olen viimastel nädalatel mitmeid raamatuid lugenud ja need on ju headki raamatud olnud, aga tahaks midagi v a i m u s t a v a t ! Ae-ae, kus te olete, vaimustavad raamatud? Või pole mind võimalik enam vaimustada? See võib olla küll, aga ma ei taha seda. Mulle meeldis see, kui kunagi suvevaheajati võtsin ühel päeval mingi (ikka mõõdukalt paksu) raamatu raamatukogust, lugesin kusagil kella 3-4ni öösel, sain läbi ja viisin järgmisel päeval juba tagasi. Raamatukogutädi vaatas natuke kahtlustavalt, et kas tõesti ma juba lugesin selle läbi.
  • Ma ei taha olla igav. Ega ma ei olegi. Ainult vahepeal tekib tunne, et vist ikka natuke olen või hakkan muutuma. Siis on nii kõvad häirekellad, et siit kuni Siguldani välja kumiseb kõik. Päästavad need kellad siis mind või mitte. Kuigi. Igavus võib (vähemalt kõrvaltvaatajale) siiski olla suhteliselt huvitav. Normaalsus on see, mis on endale ja teistele igav.
  • Näen inimesi, kes teadusega tegelevad ja mõtlen, et oi kui vahva, neil on mingi selline asi, millest nad on vaimustuses. Ja siis teisel päeval näen, kuidas nad ei tunne öö ega päeva, töö- ega puhkepäeva vahet ja mõtlen, kas seda neil tõesti siis vaja on. Aga münt on vist alati kahe küljega.
  • Mõtteid klatšimisest:
    - Mul on õigus kellegi käitumist negatiivselt kommenteerida siis, kui ma ise kunagi nii ei käitu. (Kui ma ise ostan kaltsukast riideid, siis on ju silmakirjalik kellegi teise kohta öelda, et näe, küll ta on nõme, ostab kaltsukast riideid.)
    - Ma tunnen ennast halvasti, kui kellegi kohta (mõni inimene, kellega suhtlen) midagi halvasti ütlen, isegi, kui see pole klatšimine vaid aus kriitika.
    - Kui keegi tuleb mulle taga rääkima inimest, keda me mõlemad tunneme ja kellega suhtleme, hakkab mul suurelt WTF silme ees vilkuma. Mis mõttes sa paned minu sellisesse olukorda? Ma ju suhtlen teie mõlemaga ja teen seda edaspidigi. Miks pean mina ennast halvasti tundma, teades, et sina mõtled selle teise inimese kohta mingeid nõmedaid mõtteid?
    - Eelmise situatsiooni juurde kuulub ka mõte, et kui keegi juba tuleb mulle kedagi kolmandat taga rääkima, mida ta siis minu kohta kah rääkida võib, kui mind parajasti pole. Sest kas klatšimoor valib, keda ta klatšib?
    - See, kui klatšid ära ja ütled siis et "küll ma olen ikka õel inimene" vms, ei vabanda klatšimist.
    - Ma ei ürita väita, et ma kunagi kellegi kohta midagi halvasti ei ütle. Muidugi ütlen. Aga inimesi, kellele öelda, saab ju valida. Kui on vaja mingeid tööinimeste või -asjadega seotud asju vahutada, siis räägin mõne sellise inimesega, kes minu tööinimesi üldse ei tunne ja minu tööasju ei tea. Loogiline ju.
    - Minu arvates on olemas ohutuid halvasti ütlemise mooduseid. Mina näiteks olen üsna kuri telekavaataja. Mida halba teevad minu ütlemised neile telekas olevatele inimestele, nad ei saa ju neist kunagi teada. Aga mina saan keelt teritada. Win-win.
    - Parim luuletus, mis sisaldab sõna klatšimoor, on minu arvates ühtlasi Kristiina Ehini parimaid saavutusi üldse. Luulenurgast saab lugeda.
    - Kogu selle klatšimisalase alapeatüki võib kokku võtta pealkirja alla "Miks mulle meeldivad mehed". Vot sellepärast meeldivadki, et neil on teised meetodid.
  • Tea, kas tuli jällegi suhteliselt negatiivse alatooniga postitus. Kas see, et Aunaste lähebki "Foorumit" tegema just nii, nagu ma soovisin, päästab siin lõpus veel midagi?

Kommentaarid

Popid

Nikola Huppertz "Elamiseks liiga pikk"

Hiljuti lugesin sama autori raamatut "Kaunis nagu kaheksa" . Leidsin, et eesti keeles on Huppertzilt veel üks raamat ilmunud. "Elamiseks liiga pikk" tundus jällegi intrigeeriv pealkiri.  Peategelane Magali Weill on nimelt 13-aastane Hannoveri tüdruk, kes on 182 sentimeetrit pikk. See on tema jaoks problemaatiline peamiselt seepärast, et nii pikana pole ta enda arvates suudeldav. Juba praegu pole. Ja kui veel mõtlema hakata, et tema oodatav pikkus täiskasvanuna on ilmselt üle 190 sentimeetri... Tulevik tundub tume. Magali elab kortermajas koos arstist isa (kes Magali meelest keha küll eriti ei mõista), vähe närvilise ema ja mässulise vanema õega. Üks nende naabritest on 98-aastane härra Krekeler. Magali teab, et härra Krekeler hakkab varsti surema. Kust ta teab? No vaadake kui vana ta on!  Päris palju tegevust raamatus käibki härra Krekeleri suremise ümber. Kõlab masendavalt, aga pole masendav. Ongi tegelikult niuke mittemasendav raamat elamisest ja suremisest. Ütlem...

Eva Koff "Õhuskõndija"

Selle raamatu puhul on mul mõistus ja tunded täitsa eraldi.  Mõistuse versioon Läbimõeldud tegelaste, köitva tegevusaja ja -kohaga kaunisõnaliselt kirjutatud lugu. Autor on tubli uurija ja inimhingede insener, lisaks meisterlik sõnaseadja. Andke auhindu. Tunnete versioon Miks juba teisel leheküljel hakkab pihta üks nutt ja kurbus? Kas ma jaksan seda lugeda? Oo, tegelastega juhtub ka häid asju, vist siiski jaksan. Näe, raamatu kaaned on ka ju enamasti heledates toonides. Õhuskõndija... õhk viitab ju ka millelegi kergele? Vist siiski mitte. Paistab, et tegelastega juhtuvad nüüd järjest vaid halvad asjad. Kas ma jaksan seda lugeda? Noh, poole peale juba jõudsin ju. Midagi sellist on juba olnud. Kas need naised hakkavad taas millestki vabanema? Emantsipatsioon ja see. Miks keegi kunagi õnnelik pole? Kas siin mõeldakse õhuskõndija all kedagi, kes kõnnib, sest lennata ei saa? Ängistav on. Kuhu mul see õnnelike lõppudega ajaviitekirjanduse nimekiri nüüd jäigi? Siin on niisiis kaks peatege...

Helen Eelrand "Pasodoble"

On 2007. aasta ja Tallinnas elav Dagne läheb hispaania keele kursustele. Tal tekib (olemasoleva elukaaslase kõrvalt) suhe hispaanlasest õpetaja Domenicoga. Muud nagu polegi. Eks ikka tekkis erinevaid mõtteid, kuidas seda lugu arendatakse ja mis juhtub, aga samas oli lõpptulemuse osas asi vist kogu aeg suht kindel.  Jupike tegevust toimus ka Hispaanias. Sealne tegevuskoht Tarifa on Gibraltari väina juures päris Hispaania lõunatipus. Kuivõrd ka Domenico jutus oli oluline "maailma lõppu minek", oli niuke tegevuskoht päris sobiv. Väga lobe lugemine, enam-vähem ühe õhtuga õnnestus läbi saada. Alguses veidi segas jutustamise stiil. Üritas nagu väga vaimukas olla. Siis kas harjusin ära või tõmbaski autor tagasi. Samas kohati tundus ikka niuke ülbe, mõned konkreetsed laused eriti. Peategelane hakkas aina vähem meeldima. Jutustamisel kasutati autori hääle tehnikat. (Pole kindel, kas see on ametlik termin.) See on see, kus autor pöördub otse lugeja poole (nt Hea lugeja, nüüd pean sulle...

Camilla Dahlson "Sommar vid Sommen"

Meil on Stockholmis elav ja ökonomistina töötav Disa, kes alustuseks adub, et tööl ja muidu elus on veits halvasti, ja otsustab hõreasustusega väikekohas endale majapidamise osta, kus (peamiselt) majutusteenust pakkuma võiks hakata. Idüll looduses ja kõik.  Kõigepealt müüakse taas üks Södermalmi korter mitme miljoni eest maha. Jäi mulje, et ca 10-aastase tööstaažiga inimesel oli päris palju raha kinnisvaralaenust juba pangale tagasi makstud. Ju siis teenis hästi, kuigi pigem jäeti mulje, et tööandja üritas Disalt seitset nahka koorida selle eest eriti peale maksmata.  Läks siis Disa oma järveäärsesse majja elama ja asus tegutsema, aga ega nagu väga huvitav polnud. Kirjutaja romantilised fantaasiad sellest, kuidas oleks kaunis asukohas majutuskohta pidada, kirjeldused sellest, kuidas Disa koristab ja mingit kraami kokku ostab, väga lihtsustatud nägemus sellest, kuidas majutusasutusse külastajaid saada jms. Kordagi ei mainitud, kas Disa lõi näiteks mingi ettevõtte, mille alt tee...